Abanca destina 60.000 euros a colaborar na conservación do patrimonio da Catedral de Santiago

O acordo permitirá a restauración do 'Tríptico de Pentecostés' e da 'Tabla de El Salvador'

SANTIAGO DE COMPOSTELA | 16/05/2018 | Actualizada ás 18:25 por EUROPA PRESS

Comparte esta noticia

A Fundación Catedral de Santiago e Abanca asinaron este mércores un acordo de colaboración para levar a cabo "accións" relacionadas coa "conservación e difusión" do patrimonio cultural da basílica compostelá, que se concretarán na restauración do 'Tríptico de Pentecostés' e da 'Tabla de El Salvador' en 2018.

Firma do acordo de colaboración entre Abanca e a Catedral de Santiago
Firma do acordo de colaboración entre Abanca e a Catedral de Santiago | Fonte: Europa Press

O acordo, asinado polo director territorial de Abanca en Santiago, Juan Carneiro, e polo director da Fundación Catedral de Santiago, Carlos Lorenzo Santos, establece unha colaboración de 60.000 euros no tres anos de vixencia do convenio.

Ademais, tal e como informou o gabinete de prensa da Catedral de Santiago nun comunicado, tamén se procederá á "edición dunha monografía" cun estudo histórico-artístico das pezas e a súa memoria de restauración. Neste sentido, Abanca apuntou que, cando finalice a restauración, presentarase cunha "exposición temporal".

Deste xeito, a Catedral indicou que, a través do acordo entre ambas as entidades, retómase o programa de conservación da colección pictórica da catedral, desenvolvido até o ano 2010 con Caixa Galicia, e que supón a recuperación dos fondos catedralicios.

PINTOR JUAN LUÍS LÓPEZ

Juan Luís López (Santiago, 1894-1984) foi un dos artistas máis representativos da Compostela da primeira metade do século XX. Tivo unha prolífica carreira e, aínda que realizou estancias formativas en diversos lugares de Europa --principalmente Madrid, Barcelona e París-- e en América, nunca se desvinculou da súa cidade natal.

A súa traxectoria, tal e como indicou a Catedral, está marcada por un "profundo" coñecemento da historia da arte e, sobre todo, pola influencia que na súa carreira tiveron algúns "grandes mestres" da pintura, principalmente os do primeiro renacemento italiano e os do impresionismo e post-impresionismo.

'TRÍPTICO DE PENTECOSTÉS'

En concreto, Juan Luís López realizou para a basílica compostelá o chamado 'Tríptico de Pentecostés', en 1918, destinado orixinalmente á Capela de Sancti Spiritus e trasladado nos anos centrais do século XX á Capela da Comuñón, da que se retirou en mal estado de conservación.

Na obra, o pintor galego desenvolveu os seus coñecementos de pintura antiga italiana, sumados a algúns elementos do simbolismo prerrafaelista, en figuras e nos fondos, sen abandonar a súa propia identidade como compostelán.

DIVISIÓN DA PINTURA EN TÁBOAS

A táboa central do 'Tríptico de Pentecostés' representa unha imaxe da Virxe María entronizada e acompañada, a ambos os dous lados, por distintos santos, entre eles varios franciscanos, que aparecen como testemuñas da vinda do Espírito Santo.

Pola súa banda, na táboa da esquerda, represéntase a Santa Isabel de Portugal, que peregrina a Compostela en 1325, co Pórtico da Gloria de fondo. Ademais, tamén aparece San Francisco de Agarrades que, segundo a tradición, peregrinaría a Santiago en 1214, cidade na que fundou a primeira comunidade franciscana de España.

'TABLA DE EL SALVADOR'

Así mesmo, os responsables da Catedral de Santiago explicaron que, "seguramente neses mesmos anos", encargouse a Juan Luís a 'Tabla de El Salvador', cunha interpretación da do Greco, destinada ao retablo da capela catedralicia do mesmo nome.

Alí permaneceu até os anos 90 do século pasado, segundo especificou a Catedral de Compostela, e agora tamén se restaurará grazas a este acordo de colaboración con Abanca para garantir a "preservación da colección pictórica" da catedral.

Algún erro? Nota editorial
Comparte esta noticia
¿Gústache esta noticia?
Colabora para que sexan moitas máis activando GCplus
Que é GC plus? Achegas    icona Paypal icona VISA
Comenta