A mostra 'Mise en abyme' explora no CGAC o "infinito" e o "abismo" de Eduardo Batarda

O CGAC acolle desde este mércores a mostra 'Mise en Abyme', á primeira exposición individual do artista portugués Eduardo Batarda fose do seu país de orixe. Unha selección de pezas que representan a idea do infinito e do abismo na que cada obra se integra nunha narrativa dentro doutra, como unha matrioska.

Por E.P. | SANTIAGO DE COMPOSTELA | 11/10/2017 | Actualizada ás 15:05

Comparte esta noticia

O CGAC acolle desde este mércores a mostra 'Mise en Abyme', á primeira exposición individual do artista portugués Eduardo Batarda fose do seu país de orixe. Unha selección de pezas que representan a idea do infinito e do abismo na que cada obra se integra nunha narrativa dentro doutra, como unha matrioska.

Traballo de Eduardo Batarda
Traballo de Eduardo Batarda

A mostra está comisariada por Julião Sarmento, un dos artistas portugueses con maior proxección internacional desde a década do setenta e que ofrece a súa particular visión sobre a traxectoria de Batarda.

Sarmento propón un percorrido pola obra do artista, definida como "densa, erudita e difícil", na que cada peza forma parte dun "todo", con imaxes dentro de imaxes, configurando ese sentido narrativo complexo no que o protagonista "non é o obvio", senón o que "non está" e "o que falta".

Precisamente, 'Mise en abyme' utiliza esa expresión francesa para referirse ao particular estilo de Batarda no que se reproduce unha infinita repetición de imaxes dentro imaxes, aludindo a ese "abismo" no que sempre existe a sensación de que aínda "hai algo que está por ver".

A clave das súas obras, deste xeito, radica na súa "complexidade" narrativa, unha pintura codificada que lle levou a ser considerado un "artista para artistas".

A exposición exhibida no CGAC é, ademais, unha adaptación doutra realizada en Portugal, pensada para un "espazo totalmente diferente". Nesta ocasión, ademais de incluír 50 pezas do autor, incorpóranse 30 lenzos de 'Misquoteros-A Selection of T-Shirts Fronts', collages creados a partir de frases en inglés procedentes de textos críticos que deambulan libremente polo cadro e que á súa vez forman parte dunha única obra.

"REINSERCIÓN" MUSEÍSTICA

Durante a presentación da exposición este mércores en Santiago de Compostela, o director do museo, Santiago Olmo, destacou ao autor portugués como unha figura "moi importante" na segunda metade do século XX do seu territorio, cunha "importante actividade docente" que lle permitiu entrar en contacto e influír ás novas xeracións de artistas.

A pesar diso, como insiste o propio comisario, Julião Sarmento, a súa figura nunca fora "estudada apropiadamente" nin plasmada de modo correcto ata os últimos anos.

Precisamente, Olmo considerou o caso de Batarda "paradigmático" dada a súa importancia e a súa falta de presenza internacional, aínda que destacou que existe un movemento de investigación que busca recuperar figuras "que non foron suficientemente atendidas" e que favorecen a "inserción" ou "reinserción" da súa obra na a actividade museística, que "xa está presente en todas as grandes coleccións de Portugal".

O secretario xeral de Cultura, Anxo Lorenzo, valorou a "sorte" de que o CGAC conte coa primeira mostra do autor fóra das fronteiras portuguesas, nunha proposta que enmarcou na liña doutras exposicións dedicadas a autores como Eva Lootz ou a recente de Luís Gordillo, figuras "consagradas" no panorama artístico.

Comparte esta noticia
¿Gústache esta noticia?
Colabora para que sexan moitas máis activando GCplus
Que é GC plus? Achegas    icona Paypal icona VISA
Comenta